No valid database connection You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ':2010-10-25-05-32-40' at line 1 SQL=SELECT * FROM jos_scmeta_category WHERE category_id = 130:2010-10-25-05-32-40
халықаралық :
 

Шығыс Қазақстан облыстық сәулет-этнографиялық және табиғи-ландшафтық музей-қорығы * Восточно-Казахстанский областной архитектурно-этнографический и природно-ландшафтный музей-заповедник

  • Увеличить размер шрифта
  • Размер шрифта по умолчанию
  • Уменьшить размер шрифта
жаңалықтары халықаралық


Халықаралық көркемөнер-экологиялық жоба . 2013

«Мен қолымнан келгеннің бәрін істеп жүрмін»

Америкалық үндістердің көне аңызынан

Фото Алексея Мазницина Выставка «Экология. Музейный взгляд»Фото Алексея Мазницина Выставка «Экология. Музейный взгляд»

«Экология. Мұражай көзқарасы» көрмесі – Алтай өлкесі Мемлекеттік мұражайының «Орыс мұражайы. Виртуалды филиал» ақпараттық-білім беру орталығының Алтай өлкесінің халықаралық және өңіраралық байланыстарды қамтамасыз ету жөніндегі басқармасымен және «Природа Алтая» газетімен бірлесіп, Алтай өлкесінің мәдениет және мұрағат ісі жөніндегі басқармасының қолдауы арқылы бастамашылық жасап, жүзеге асырған үлкен халықаралық жобасының қорытынды кезеңі болып табылады.

 

Орталық Азия соқпақтары бойынша. 2012


Сфинкс

----

Мұражай-қорықта 2012 жылдың 29 ақпанынан 29 сәуіріне дейін Николай Константинович Рерих пен Святослав Николаевич Рерих картиналарының «Орталық Азия соқпақтары бойынша» атты көрмесі көрсетіледі, ол академик Н.К.Рерихтің Орталық Азиядағы экспедициясының 85 жылдығына арналған. Көрме Шығыс Қазақстан облыстық сәулет-этнографиялық және табиғи-ландшафтық мұражай-қорығы мен Н.К.Рерихтің Халықаралық Мұражай-Орталығының (Мәскеу қаласы) бірлескен жобасы болып табылады.

 

Таулы Алтай шеберлері бұйымдарының «Мәдениеттер ынтымақтастығы» атты көрмесі. 2011

Алтай Республикасы – бұл Ресей Федерациясының көпұлтты таулы аймағы, ол үш іргелес мемлекет – Қытаймен, Монғолиямен және Қазақстанмен шекараласып жатыр.

Таулы Алтайда киізден бұйымдар жасайтын кәсіпшілік дүниеге келіп, міне жиырма жыл бойы осы жерде жұмыс істеуде. Киіз ежелден бері Сібірдің, Орталық және Орта Азияның көптеген халықтары тұрмысының құрамдас бөлігі болып қызмет етті.

Алтайлықтар киізді тұрмыста талай ғасырлар бойы үздіксіз қолданып келеді. Дегенмен қазіргі кезде бұл материал жаңа ғұмырды бастан кешуде. Киізден жасалған экологиялық таза, жылы да әдемі заттар барған сайын көпшілік көңілінен шығуда. Киіз отбасына бақыт қана емес, сонымен қатар әулетке құт-береке сыйлайды деп есептеледі, сондықтан үйлену тойы күні қалыңдыққа киізден жасалған кілем немесе басқа да бұйымдар сыйланады. Киіз бұйымдар сондай-ақ отбасы ошағының тұмары ретінде қызмет етеді.


Саватова О.
Елтаңба (киіз, басу)

Желтковская К.
Пазырық сарындары (киіз)

Экспозициядан Ольга Саватова ісмердің туындыларын көруге болады . Ол киізден Алтай Республикасының Елтаңбасын дайындаған. Елтаңбада аңызда айтылатын алтын қанатты Канн-Керде жануар бейнеленген, оның жоғарғы тұсында – Мұзтау, көк аспан, төменгі тұсында – Катунь және Бия өзендері сағаларымен берілген.

Каламбина Кимовна Желтковская Алтай Республикасының Усть-Кан селосында дүниеге келген. алтайлықтардың халықтық шығармашылығын өте жақсы білетін Серафима Андреевна әжесі  мен атасының қолында оныншы бала болып 14 жасына дейін өскен.

Әжесі Каламбинаны қолөнерге баулып, оның  көрсетуімен тоқу мен тігуді, жүн иіруді, үй және түз жануарларының терісін илеуді үйренді.

Киіз ол үшін бала күнінен таныс та жан дүниесіне жақын материал болды: жүнді жуып, таяқпен сабауды, оны басып, жұмсақ та жылы киіз жасауды үйренді, ал бала кезінде оның үстінде жатып ұйықтауды, ойнауды аса жақсы көретін. Жаңа құрғақтай басу тәсілі (феллтинг) туралы білгеннен кейін, жан-тәнімен соған елтіп кетті. Өзімен жұмыс істеген шебердің шығармашылығына киіз көпқырлылық пен шексіз мүмкіндік сыйлайды. Мәселен табиғи және түрлі-түсті жүнді қолдана отырып, киіз бетіне кезкелген күрделі суретті, пейзаждан бастап, графикалық суретке дейін салуға болады, дейді Каламбина Кимовна.

Желтковскаяның туындылары – панно немесе кілемшелеріне Алтай аңыздары мен мифтері арқау болған: құнарлылық құдайы, тау мен өзен иелері, миф қаһармандары орындауы жөнінен күрделі, бірақ мазмұны бойынша анық та түсінікті және әлемді, ізгілікті, жарықты сезіну қуанышын сыйлайды.

Әйелдердің ұлттық  мәнерде орындалған киімі көрмеде назарға ұсынылған. Осы жерде жүн мен жібек қолданылған заманауи үлгілер де бар.

 


Такина А.
Укок ханшасының киімі

Тадыкина
Азияны алып қашу (киіз)

Жас ісмер Айсұлу Такина түрлі бұйымдар: костюмдер, бас киімдер, шарфтар, жилеттер, пималар, пинеткалар, сондай-ақ «Укок ханшасының» костюмін жасады.

Укок қыраты Алтай Республикасының оңтүстігінде теңіз деңгейінен 2,5 мың метрге таяу биікте орналасқан, Ресей, Қазақстан, Монғолия мен Қытай сияқты төрт мемлекеттің тоғысқан жерінде жатыр. Қатал климаттық-табиғаттық жағдайға қарамастан Укок барлық тарихи кезеңдерде адамдар тұратын мекен болды. Пазырық археологиялық мәдениетінің ежелгі әйелі – «Укок ханшасының» мумиясы табылуына байланысты ол бүкіл дүниежүзіне әйгілі болды. Ол Ақ-Алах қорымының үлкен қорғанындағы табыттан (колода) 1993 жылы табылған, қасына алты жылқы қоса жерленген екен.

Шебер Айдана Тадыкина да киізден жасалған әртүрлі бұйымдарын ұсынған – бұлар «Азияны алып қашу» картинасы , «Пазырық» атты әйел сөмкесі, бас киім мен сөмкеден тұратын жиынтық.

 




Зиновьева О.
Панно «Мульта көлдері» (киіз)

Зиновьева О.,
Аршакян М.
Юбка (киіз)

Ольга Ивановна Зиновьева Якутияда туған, Новосібірде тұрып, оқыған, журналистикамен және режиссурамен шұғылданған, өлең мен проза жазған, сурет салумен әуестенген. Өнерсүйер қауымға ісмер ғажайып еңбектерін: киіз бетіне түсірілген кескіндемесін (10 илл.) және Марина Аршакян шебермен бірлесіп жасаған заманауи киім коллекциясын  ұсынған.

Теріден көркем бұйым өндірушілердің шығармашылық ұмтылыстары авторлық технология – теріге бедер салу (ойма) арқылы жүзеге асырылған. Дайындау технологиясы шеберлердің көпжылғы ізденісінің жемісі болып табылады.

 

 

 



Пакшин А.
Сөмкелер (тері)

Тас қашау шеберханасы ООО
Бедерлеу (тақтатас)

Қолдан жасалған тері бұйымдарды көрмеде А.В.Пакшин шебер ұсынып отыр – ол түрлі үлгідегі сөмкелер, шәркейлер, төлқұжатқа арналған мұқаба, терімен жұрнақталған тасы бар алқа .

Таулы Алтай жеріінің байлығы – асыл тастардан жасалған бұйымдар өндіретін «Камнерезы Алтая» ООО шеберлерінің бұйымдары көрмеге келушілер назарына ұсынылған . Бұлар фирманың көркемдік ұжымы әзірлеп, авторлардың өзіндік мәнерінде жасалған бұйымдар, сондай-ақ тапсырысшылардың тілегі және сызбалары бойынша да дайындайды.

 

 

 



Лихачев
Алқалар (ағаш, былғары, тас)

Урчимаев С., Лихачев Тұмарлар, панно (ағаш, ойма)

Көрмеге олар өңделген тастарды – белоречит, мәрмәр, яшма (сүргіштік және ревневалық), тулит, қызғылт жылантас (уймандық, уралдық), офискальцит, парфир, авантюрин, ақық қойылған. Осы тастардың бәрі сақиналар, алқалар мен тағы басқа әшекейлер жасауға жарамды.

Ағаш оюмен шұғылданатын Урчимаев шебер самырсыннан тұмар, қобдиша, тағам турауға арналған тақтайшалар жасайды. Шебердің өзіндік кәсіпшілік мәнері оймалаушылық өзгешелігімен, ой мағынасымен және материалдың табиғи пластикалық қасиеттерін дайын бұйымда барынша сақтай білуімен ерекшеленеді . Лихачев шебердің ағаштан ойып, таспен сәндеп жасаған тарелка-панносы  көрмеге қойылған. Табиғи екі материал – самырсын мен тас бірін-бірі бір бұйымда керемет толықтырып тұр, сөйтіп полифониялық мән берілген. Тақтатасты бедерлеу техникасында жасалған тас кәдесыйлар  туған өлкеге арналып, «Таулы Алтай» деп аталған.

Киізден қыздарға арналып жасалған түрлі керек-жарақтар: косметичка, есімхатсалғыштар, моншақтар, білезіктер, шарфтар, түйреуіштер, шашұстағыштар, ұялы телефондарға арналған қапшалар да көздің жауын алады.

Бірнеше көрнектерге Таулы Алтайдағы «Кезер» атты шеберхананың жұмыстары қойылған. Алтай тауының шатқалдарында бір кездері тұрған тас батырларды кезерлер деп атаған. Оларды Ү-ҮІІІ ғасырларда Бірінші және Екінші қағанаттар кезінің түркілері ескерткіш ретінде немесе жауынгерлік даңқты ұлықтау үшін қойса керек. Алтай тілінен аударғанда «кезер» қашалған дегенді білдіреді.

 


«Кезер» шеберханасы Кезерлер, тұмарлар, кекпеектер (ағаш, ойма)

«Кезер» шеберханасы Тұмарлар (сүйек)

Сүйек пен самырсыннан ойылған бұйымдар бізді адамзаттың мифологиялық бастауына, кезкелген сәндік элемент жолдау, мән, белгі  болып табылған ежелгі замандарға қайтарғандай.

Әрбір кезерлік тұмарда, бойтұмарда, интерьерлік мүсінде немесе қобыз қабында ізгі ниет, өткеннің өсиеті көрініс тапқандай. Көне символдар, мәңгілік сюжеттер, алтай самырсынының емдік қасиеттері – осының бәрі басты идеяға – өшпейтін ақиқаттарды, өткеннің, қазіргі мен болашақтың арасындағы көпірді жалғастыруды еске салуға жұмыс істейді.

Кезер кәсіпшілігінің самырсыннан хәне самырсын жаңқасынан жасаған барлық бұйымдары – бұл жан дүние, даналық та пәлсапалық ниет заттары. Өйткені әлемде бақыт пен махаббат мол болса, онда өмір сүру жарқын да қуанышты болмақ.

Кекпеек (тұмар) иесін әлеммен оның бірлігі туралы ескертеді. Таулы Алтайдың «Кезер» көркем бұйымдар шеберханасында ата-бабалардың тұмарға сену дәстүрлерін жаңғырту жөніндегі көпжылдық жұмысы осы кекпеектен басталған болатын.

 


«Кезер» шеберханасы Катунчиктер, тұмарлар (ағаш, ойма)

Ерлердің және әйелдердің кекпеектері. Бұл қойдың топай-сүйегі. Ол адамның жан-дүниесінің, ал самырсын «үйшік» – денесінің белгісі ретінде қолданылады. Жан-дүние мен дене өзара бірлік жібімен (әрбір бау) байланысқан. Тұмар дене мен жан-дүниенің үйлесімі мен саулығын сақтауға қызмет еткен. Қалқан мен қамшы – ерлер тұмарындағы символика. Әйелдердікінде – құнарлылық пен нәзіктікті білдіретін өсімдіктік сарын, күн – Өмір қуатын, моншақ – Сенімді  білдіреді.

Балалар кекпеегі. Алтай тауларында қой сүйектері кекпеек деп аталады. Бала дана сақтаушы Бабаның қорғауында жүреді.

Катунчик – жол қорғаушысы. Жүргізуші мүсіншесі қорғаушылық шеңберінің ортасында орналасқан, оның сырт жағын «өрім» – мәңгі тіршілік белгісі қоршап тұр.

Кюнель – аналық тұмары. Кюнель алтай тілінен аударғанда – күн дегенді білдіреді. Күн сәулесі Ана мен Баланы рухани туыстық бақытымен жылытып тұрғандай.

Шағын және үлкен ларлар – үй тұмарлары. Отбасылық сақтаушы-құдайлар – Ларларды кие тұту дәстүрі – Ежелгі Римнен келген. «Сіздің үйді Күн әрдайым нұрландырып тұрсын, Жер берік сақтасын, ал ошақ жылуы иелерін ұзақ уақыт бойы өзінің жанында ұстасын».

 

Самырсын және керамика бұйымдар «Кезер» шеберханасы жиынтығында елеулі орын алған. «Кезер» кәсіпшілігі өзгеше, жаңашыл, бірақ, сөзсіз, нағыз дәстүрлі заттар жасай алды.

Самырсыннан жасалған плакеткалар мен вазондарда және керамикада тек көне сюжеттер ғана емес, тұмар дәстүрі де жаңғырды: өйткені кезкелген бейне өткен заманда әрқашан идеяны, ағынан жарылуды немесе даналықты символикалық түрде білдірген. Сондықтан да біздің ата-бабаларымыз қоршаған заттардан өздеріне қорғаушы мен көмекші тапқан.


Макаренко О. Керамикалық бұйымдар

Семенов Д.
Кіреңкелер, құмыралар мен т.б.(балшық)

Керамика бұйымдарды О.Макаренко шебер ұсынған . Бұлар – алқалар, кәдесыйлар, паннолар, шырағдандар мен басқалар. Д.С.Семеновтың балшықтан жасаған туындылары  – бұлар құмыралар, тарелкалар, тостағандар, кеселер, шырағдандар, кіреңкелер мен хошиістегіштер. Керамика жөніндегі шебер  Макаренко балшықтан жын-сайтандарды қуатын ысқыруықтар, вазалар, кеселер мен кәдесыйлар, окариналар – түрлі үлгілер мен көлемдегі балшық ысқырғыштарды жасайды. Олардан сазды да ұзақ ысқырық шығады және бала сізбен бірге жүргенде де, үйде қалғанда да жын-сайтанды қуатын ысқыруықтар оған сыйлық ретінде аса қажетті зат болмақ.

 

 



Куранакова Н.
Алқалар (тас, ұсақ моншақ, үлбір)

Наталья Николаевна Куранакова тас қашау шеберханасында жұмыс істейді және кәделік, сондай-ақ жартылай асыл тастардан тері, үлбір, керамика, ұсақ моншақ қолдана отырып кәдесыйлар, әйелдердің әшкекейлерін жасайды . Ол Сосновка селосында (Қырғызстан) 1964 жылы дүниеге келген. 1986 жылы Өнер институтын бітірген. Оның еңбектері Ресейдегі, Монғолиядағы, Германиядағы, Қырғызстандағы жеке коллекцияларда сақталуда. Сондай-ақ ол ұсақ моншақтан әшекейлер, түрлі-түсті баулардан мозаика, миниатюралар, тұмарлар мен әулеттік белгілер жасаумен де шұғылданып жүр.


Р.Ш.Мұхамеджанова

 

 



«Ақниет» ансамблі
Горно-Алтайскіден келген қонақтарды музыкалық құттықтауда


Қонақтар, колөнершілер мен қала интеллигенциясы «Мәдениеттер ынтымақтастығы» көрмесінің ашылуында
«В содружестве культур»


Жүргізушілер Р.Мұхамеджанова мен Ж.Жаппарқұл мұражай-қорық директоры Н.А.Зайцевке сөз беріп тұр


«Орион» КЕҰ өкілі мен көрмені ұйымдастырушы Айсура Таханова (ортада) мен Горно-Алтайск қолөнершілері: киізден бұйымдар жасау жөніндегі шебер Айсула Такина (оң жақта) мен киіз бен матадан бұйым тігетін ісмер Марина Аршакян (сол жақта)


Мұражай-қорық директоры Н.А. Зайцев көрмені ұйымдастырушы А.Тахановаға ескерткіш сыйлық тапсырып тұр


Батырдың және Укок ханшасының костюмдері. А.И. Такина
шебер


«Қыз» панносы.
К.К. Желтковская
шебер


«Мәдениеттер ынтымақтастығы» көрмесінен көрініс


«Мәдениеттер ынтымақтастығы» көрмесінен көрініс
-----------------------------------------------------------------------
 

Шығыс Қазақстан – Еуразия кеңістігінде. 2011

2011 жылғы 14 қазанда Түркияның Бурса қаласы - Өскемен қаласымен бауырлас қаласында «Шығыс Қазақстан – Еуразия кеңістігінде» атты фотокөрме ашылды, оны мұражай-қорық пен туризм, дене шынықтыру және спорт басқармасы дайындаған болатын.

Көрмеде ШҚО-ның көрікті табиғи, тарихи және мәдени орындарының фотосуреттері назарға ұсынылды.

 

Шығыс Қазақстанның қызықты мәдениет ескерткіштерінің бірі Ақбауыр археологиялық кешені болып табылады, онда тас бетінде б.д.д. Ү-ІІІ мыңжылдықта минералдық бояу – охрамен орындалған суреттер бар.  Үңгірдің жанындағы жартаста қола және ерте темір ғасырында пикетаж (соғып қашау) техникасында орындалған петроглифтерді көруге болады.

Шілікті аңғарында б.д.д. ҮІІ-Ү ғасырлардың археологиясының бірегей ескерткіші – сақ тайпаларының белгілі ақсүйектері жерленген қорым орналасқан. Қорғандардың археологиялық қазбасы кезінде өте бай материал – скиф-сақтардың «аңдар» мәнерінде орындаған көптеген алтын әшекейлері табылды.

Алтайда, биік таулы көрікті алқапта археологияның тағы бір бірегей ескерткіші – б.д.д. Ү-ІІІ ғасырлармен мерзімделген Берел қорғаны орналасқан. Жерлеу құрылыстарының күрделі конструкциясы оларда жасанды тоңның пайда болуына ықпал еткен, осылайша Алтайдың ежелгі көшпенділері өмірінің бірегей куәлері – адамдар мен жылқылардың мумияландырылған сүейктері біздің күнге дейін сақталып қалған. Көптеген алтын қаңылтырлармен ат әбзелдері және киізден, теріден, ағаштан жасалған бұйымдар әшекейленген. Жауынгерлерді бейнелейтін тас мүсіндер ҮІ-ХІ ғасырлардағы түрік кезеңінің бай қорғандарымен тығыз байланысты.

Қазақ халқында Қозы көрпеш пен Баян сұлудың қайғылы махаббаты туралы дастан-аңыз ұрпақтан ұрпаққа жетіп келеді. Аягөз өзенінің бұрылысында ІХ-ХІ ғасырлардың керемет ескерткіші – ғашықтардың әйгілі моласы анадайдан көрінеді. Құрылыс тастан қаланған және өзгеше пирамидалық пішінде тұрғызылған. Ескерткіш мәңгіліктің, қайғылы махаббаттың және адами асқақ рухтың символы болып табылады.

Жоңғар шапқыншылығының ауыр жылдары халық есінде тарихтағы қаралы, қанды кезең ретінде ұзақ сақталып қалды. Осы қиын кезеңде тарих сахнасына халық қаһармандары: Қабанбай, Бөгенбай, Жәнібек, Наурызбай, Дәулетбай, Барақ, Танаш, Қошқарбай сынды батырлар шықты.

 

Халық Қабанбай батыр (азан шақырылып қойған есімі – Ерасыл) жайында көптеген көркем ескерткіштерді (дастандар, аңыздар, толғаулар, арнаулар) дүниеге келтіріп, оның даңқын мәңгілікке асқақтатты.

Қабанбай Қожақұл батырдың отбасында шамамен 1691 жылы дүниеге келген.. Жат елдік басқыншыларға қарсы күресушілердің қатарына Қабанбай 16 жасында тұрды. Шайқастарда ол ерен қайсарлық пен ержүректік танытатын. Халық басына түскен аса ауыр жылы (1723) Қабанбай Қазақ хандығының астанасы – қасиетті Түркістан қаласының қорғанысын басқарушы болып тағайындалады. Қабанбай батыр қырық жылдам астам уақыт бойы азат етушілік соғыс туы астында шайқасты. Осы уақыт ішінде 103 ірі ұрыстарға қатысты. Батырдың адал аты – Қубастың тұяғы Шығыс Қазақстан жерін де дүбірлетіп өткен.

 

«Өлмейтұғын артына сөз қалдырған...» деген ортақ тақырыппен қазақтың ұлы ақыны, ойшылы, ағартушысы, қазақ әдеби тілінің, қазақ әдебиетінің негізін қалаушы және классигі, композитор Абай Құнанбаевтың (1845-1904), Абайдың рухани ізбасары және шәкірті, жазушы, аудармашы, тарихшы, философ, композитор Шәкәрім Құдайбердиевтің (1858-1931), қазақ әдебиетінің классигі, көрнекті қазақ жазушысы, публицист, драматург Мұхтар Әуезовтің (1897-1961), жазушы, Қазақстанның Халық қаһарманы (1995) Қасым Қайсеновтың (1918-2006), жазушы, драматург, Қазақ КСР Абай атындағы Мемлекеттік сыйлығының иегері (1986) Оралхан Бөкейдің (1943-1993) фотосуреттері берілген.

Көрмеде, сонымен қатар, Өскемен, Семей қалаларының көріністері, Семей ядролық полигонының жабылу сәті назарға ұсынылған.

 

 

 

 

 

 

1949 жылдан 1989 жылға дейін Семей ядролық полигонында 468 ядролық сынақ жасалған болатын.

 

Қазақстан Республикасы Президентінің 1991 жылғы 29 тамыздағы Жарлығымен ядролық полигон жабылды (Қазақстан Президентінің № 409 Жарлығы).

 


Қазіргі заманғы Қазақстан туралы сөз болғанда «бірінші рет», тұңғыш немесе жай ғана «көшбасшы» деген сөздер жиі қолданылады. Қазақстан – ТМД-да экономикалық өсу қарқыны бойынша бірінші тұр. Қазақстан – достық елдері арасында ұлттық экономикаға инвестициялар құю көлемі бойынша барша таныған көшбасшы. Қазақстан бұрынғы КСРО республикалары арасында бірінші болып мемлекеттің жаңа астанасын құрудың кең құлашты жобасын іске асырды. Қазақстан – кезең-кезеңмен жаһандық ядролық қарусызданудың стратегиясын әлемде бірінші болып ұсынған мемлекет. Н.Ә.Назарбаевтың сыртқы саясаттық көптеген бастамалары көпшілік мемлекеттер мен олардың көшбасшылары тарапынан қолдау тапты.


Президент еліміздің аймақтарында жиі болып тұрады. «Шығыс Қазақстан – Еуразия кеңістігінде» көрмесінің фотосуреттері Президенттің Шығыс Қазақстан облысы бойынша жасаған көптеген сапарлары жайында: аудандардың, Өскемен мен Семей кәсіпорындарының еңбеккерлерімен, этномәдени бірлестіктердің өкілдерімен кездесулері, мектептерде, балалар бақшаларында, спорттық іс-шараларда болғандары, Қазақстан мен Ресей арасындағы аймақаралық ынтымақтастықтың ҮІІ Форумы жұмысына қатысқаны туралы сыр шертеді.

 

«Шығыс Қазақстан – Еуразия кеңістігінде» көрмесінің ашылуында. Түркия, Бурса, 2011 жылғы 14 қазан

 

 

Рабиндранат Тагордың 150 жылдығына арналған іс-шаралар

2011 жылғы 25 мамырда Қазақстан Республикасындағы Үндістан Республикасының Елшілігі ұсынған. «Рабиндранат Тагор кескіндемесі» (туғанына 150 жыл толуына орай) көрмесі ашылды.

Онда Р.Тагордың цифрлы 45 картинасы ұсынылған.

Бірінші рет өскемендіктерге үндінің ұлы ақыны, философы және ойшылы дарынының жаңа қырларымен танысудың, оның бейнелеу шығармашылығындағы өзіндік ерекше талантын бағалаудың бірегей мүмкіндігі туындап отыр.

67 жасында Тагорда өзін-өэі таныта білудің жаңа үлгісіне деген керемет құштарлық пайда болды. Оның шығармашылығының тағы бір қыры ашылды, енді үндінің ұлы ақыны, философы және кемеңгері суретшіге айналды. Өмірінің соңғы 12 жылындағы шығармашылық күш-жігерін графика мен кескіндемеге арнап, өзінің қаламын біртіндеп ұмыта бастады Тагор артына шамамен екі мыңға жуық бейнелеу өнері туындыларын қалдырды, олар суреттерінің өзгешелігімен және ырғақты әсемдігімен ерекшеленеді. Қылқаламының қолжазба беттеріне тиісімен-ақ еш ойланбастан, сызған жерлерін өрнекке айналдыратындығын байқаған ақын кескіндемеге бет бұрды. «Мен сызықтың тартымдылығына бой алдырдым»,- деді Тагор.

Ұлы шебер ешқандай белгіленген ережелерді ұстанбады. Оның картиналары, күтпеген талпыныстың, өзіндік және идеалистік, сондай-ақ тосыннан болған бай қиялы жемісінің нәтижесі болып табылады. Көрмеге ұсынылған туындылардың ішінде – әйел бейнелерінің сериясы, автопортрет, каллиграфиялық және абстрактылы композициялар мен т.б. бар. Тагор-суретшінің шығармашылығы шынайы және көркем.

ХХ ғасырдағы ұлы кемеңгерлердің бірі өзі туралы: «Менің өмірімнің таңы әнге толы болды; менің күндерімнің батуы бояуларға толы болсын»- деген екен.

 

 



Көрмеден көрініс. 25.05.2011 ж.


Автопортрет

 

 



Әйел


Банан ағашын зерттеу

 

 



Тапатиден картинасының иллюстрациясы


Каллиграфиялық композиция

 

 



Ұшып бара жатқан көгершін


Билеп тұрған қыз

 

Көрме ашылардың алдында «Жастар» этнобағындағы Р.Тагордың ескерткішіне гүл шоқтары қойылды.

«Адамзатқа деген сенімді жоғалту – үлкен күнә, мен өзімді мұндай күнәмен былғамаймын. Жолындағыны күйрететін жойқын дауылдан кейін қара бұлттардан арылған аспанда жаңа сәуле: адамға қажырлы қызмет етудің жарық сәулесі жарқырайды. Тарихтың жаңа, былғанбаған беті ашылады. Және бірінші болып, бәлкім, таң шапағы ататын Шығыс дүр сілкінетін болар».Үнлі халқының ұлы перзентінің осы сөздері сәуегейлікпен айтылған.

Тагордың кемеңгерлігін құрмет тұтқан Шығыс Қазақстан облыстық мәслихаының хатшысы Василий Иванович Ахаев пен Қазақстан Республикасындағы Үндістан елшілігінің бірінші хатшысы, Үнді мәдениет орталығының директоры Винод Кумар мырза (көрменің ашылуына қарай Астанадан арнайы келген) ескерткішке гүл қойды.

Түрлі елдердің халықтары Тагор шығармаларымен таныс және оларды жақсы көреді. Ұлы ақынның өлеңдері қазақ және ағылшын тілдерінде оқылды.

Іс-шараға келген қонақтар содан кейін мұражай-қорықтың М.Горький, 59 мекенжайдағы ғимаратына бет алды, онда олардың назарына Рабиндранат Тагордың өмірі мен шығармашылығы туралы 15 минуттік деректі фильм ұсынылды.

Көрмені ашу құрметіне Қазақстан Республикасындағы Үндістан елшілігінің бірінші хатшысы, Үнді мәдениет орталығының директоры Винод Кумар мырза мен Шығыс Қазақстан облыстық мәслихаының хатшысы Василий Иванович Ахаев ие болды.

 

Р.Тагор ескерткішіне гүл шоқтарын қою: Қазақстан Республикасындағы Үндістан Ресаубликасы елшілігінің бірінші хатшысы, елшіліктегі Үнді мәдениет орталығының директоры Винод Кумар мырза мен Шығыс Қазақстан облыстық мәслихатының хатшысы Василий Иванович Ахаев. 25.05.2011 ж. Қазақстан Республикасындағы Үндістан Республикасы елшілігінің бірінші хатшысы, елшіліктегі Үнді мәдениет орталығының директоры Винод Кумар мырза сөз сөйлеп тұр.

 

 

Қазақстан Республикасындағы Үндістан Республикасы елшілігінің бірінші хатшысы, елшіліктегі Үнді мәдениет орталығының директоры Винод Кумар мырза сөз сөйлеп тұр. ШҚО мәдениет басқармасының бөлім бастығы Айдар Маратұлы Ибраев сөз сөйлеп тұр

 

 

Мұражай-қорық директорының орынбасары Тамара Николаевна Быкова Қазақстан Республикасындағы Үндістан Республикасы елшілігінің бірінші хатшысы, елшіліктегі Үнді мәдениет орталығының директоры Винод Кумар мырзаға Алғыс хат тапсырып тұр ШҚМУ студенті Мәдина Бегешева Тагор өлеңдерін ағылшын тілінде оқып тұр

 

 

ШҚМУ студенті Әлиза Ешәлиева Тагор өлеңдерін қазақ тілінде оқып тұр Республикасында тегін оқуға грант алған ШҚМУ студенді.

 

 

Р.Тагор шығармашылығына арналған фильмді көру, оны Қазақстандағы Үндістан елшілігі берген. Көрменің ашылу кезі. ШҚО мәслихатының хатшысы Василий Иванович Ахаев сөз сөйлеп тұр.

 

 

Қазақстан. Кеше мен бүгін. 2011 ж.

2011 жылғы 30 қазанда Шығыс Қазақстан облыстық сәулет-этнографиялық және табиғи-ландшафтық мұражай-қорықтың М.Горький көшесі, 59 мекенжайдағы ғимаратында  Қазақстан Республикасындағы Польша Республикасы елшілігінің көмегімен ұйымдастырылған «Қазақстан. Кеше мен бүгін» атты көрме ашылды. Көрмеде поляк зерттеушісі Константин Николаевич де Лазаридің (1869-1930) түсірген бірегей фотосуреттері назарға ұсынылған болатын. 1897 жылғы халық санағы кезінде ол Жетісу облысы Лепсі уезінің бастығы болған және санаққа қатысқан. 1897-1898 жылдары К. де Лазари Ұлы Петр атындағы антропология және этнография мұражайына Жетісу облысының Лепсі уезі мен Ақмола облысының Көкшетау уезі қазақтарының мәдениеті және тұрмысы бойынша фотоматериалдардың үш коллекциясын жолдаған. Фотоколлекцияда қазақ қыздары – қалыңдықтардың  сәукеле киіп түскен суреттері бар, бұлар осындай бас киімдер бейнеленген алғашқы фотосуреттердің бірі болып табылады.

 

Берта фон Зуттнер. Бейбітшілікке арналған өмір. 2011

2011 жылғы 4 ақпанда мұражай-қорық галереясында (М.Горький көшесі, 59) «Берта фон Зуттнер. Бейбітшілікке арналған өмір» атты көрме

 

Құдайананың бейнелері (ресейлік оператор және фотосуретші Владимир Асмирко: жібектегі фотобаспа). 2010

Мұражай-қорық ғимаратында (Қ.Қайсенов көшесі, 67)  2010 жылғы 20 шілдеден 15 тамызға дейін ресейлік оператор және фотосуретші Владимир Асмирконың көрмесі: жібектегі фотобаспа назарға ұсынылды.

Көрмеге 42 еңбек қойылды.

В.Асмирко 1963 жылы Сахалинде дүниеге келген. Кәсіби қызметін 1987 жылы Владивостоктағы «Дальтелефильм» деректі фильмдер студиясында оператор ассистенті ретінде бастаған, содан кейін түрлі телекомпанияларда телеоператор болып еңбек еткен. Қызмет барысында Владимир тек Ресей бойынша ғана емес, сонымен қатар Жапонияда, Кореяда, Қытайда, Үндістанда және тағы басқа елдерде іссапарда болып жүрді.

Израильге, христиандар әлемінің қасиетті қаласы – Иисус Христостың балалық шағы өткен Назаретке жасаған саяхаты фотосуретшінің шығармашылық өмірбаянында өшпестей із қалдырды. Мұнда францискандықтар Орденінің Таяу Шығыстағы ірі соборы – Благовещение Храмы орналасқан. Періште өзіне Игі хабар жеткізген кезде Мария Қыз осы жерде өмір сүрген. Храм мен ішкі аулада орналасқан галереяның қабырғаларынан Құдайананың 60-тан астам бейнелерін көруге болады. Бұлар – әлемнің әр түкпіріндегі католиктік қауымдардың жасаған сыйлықтары. Керемет әулие Құдайана асқан сеніммен және махаббатпен бейнеленген дәл осындай картиналық галереядай басқа галерея әлемде жоқ. Әртүрлі нәсілдер мен мәдени дәстүрлер суретшілерінің Аса пәк Мария Қыздың бейнесін беру ерекшеліктері өзінше қызық. Аспан Патшайымының бірегей бейнесі ұлттық көркем мектептердің көптеген стильдері және соларға тән ерекшеліктер негізінде көрініс тапқан. Сөйтіп әртүрлі елдер мен континенттер суретшілерінің жүректерінен шыққан әуенге сіздің жүрегіңіз де өз нотасын қосады.

Дәл осы жерде, Назаретте, Благовещение храмында фотокөрменің тұжырымдамасы түпкілікті түрде қалыптасып, Әулие Франциск орденінің Құдайана галереясын православиелік иконалармен толықтыра түсу ниеті пайда болды. Осылайша көрме жағрафиясына Афон мен Соловки, Иерусалим мен Великий Новгород қосылды. Фотосуретші тек түсіру нысандарын көрсетіп қана қоймай, сондай-ақ қоршаған ортаның ерекше ахуалын жеткізе білуге ұмтылған. Автордың еңбектерінен біздің әрқайсысымыз жүректің нәзік қылын дөп басатын және бізді немқұрайлы қалдырмайтын нәрсені таба алатынымыз сөзсіз.

 

Дүниенің жаратылуы (түрік суретшісі Айтэн Мунганның көрмесі: эбру техникасындағы кескіндеме). 2010

Мұражай-қорық ғимаратында (М.Горький көшесі, 59) 15 маусымда түрік суретшісі Айтэн Мунганның «Дүниенің жаратылуы» атты көрмесі (эбру техникасындағы кескіндеме) ашылды, бұл оның Қазақстандағы алғашқы көрмесі. 43 туынды назарға ұсынылды. Картиналары оның рухани жолдары мен өмірге деген көзқарасын білдіреді, олар өзінің символдары арқылы бейнеленген. Суретші әйел сымбатын жиі қолданады, сөйтіп дүниенің  жаратылысын адамдар мен бейнелердің өзгеруімен түсіндіреді.

Суретші Айтэн  Мунган  Түркияның Измир қаласында дүниеге келген, Буджак университетінің тарих факультетін тәмамдаған. Ол өзінің еңбектерін әлемнің әр түкпіріндегі 38 галереяда назарға ұсынған.

2005 жылы Айтэн Мунган Түркияның 66-шы Мемлекеттік картиналар және мүсіндер конкурсына қатысқаны үшін Грамотамен марапатталған.

 

Пекин операсының кейіпкерлері. 2010

Бұл көрме Қытай Халық Республикасы Елшілігінің көмегімен ұйымдастырылып, Пекин операсының кейіпкерлері – 60 қуыршақты назарға ұсынып отыр. Көрме кейіпкерлердің сахнадағы іс-әрекеттерінің белгілі бір сәттерін паш етеді, қаһармандардың тамаша киімдерімен және әшекейлерімен таныстырады. Пекин операсы өмірге салыстырмалы түрде таяуда келді деуге болады.

1790 жылы император Цаньлунның құрметіне өткізілген мерекеге Аньхой провинциясынан Пекинге төрт опералық топ келген-ді. Олардың ойнының мерейтой иесіне ұнағандығы соншалық, ол барлық артистерге астанада түпкілікті қалып, осында театрды дамытуға бұйрық берді Осылайша жаңа жанр пайда болған еді. Пекин операсы – дәстүрлі қытай мәдениетінің қол жеткізген ең жоғарғы жетістіктерінің бірі. Көрме мақсаты: Қытайдың осы ұлттық қазынасы – пекин операсының қаһармандарына тән нақтылықты, адамгершілік пен сұлулықты көрсету. Әр миниатюра елдің үшмыңжылдық тарихының, оның саясатының, философиясының, этикасының, әдебиетінің, эстетикалық көзқарастарының көрінісі болып табылады. Көрерменнің көз алдына түрлі опералық кейіпкерлер келеді: Шен (ерлер амплуасы), Дань (әйелдер амплуасы), Цин (мінез-құлқы тік дөрекі адамның амплуасы) мен Чоу (күлкілі кейіпкер). Көрме пекин операсы артистерінің «төрт шеберлігін» (ән сала білу, декламация, сахналық іс-қимыл, жауынгерлік өнерді меңгергендігі), сондай-ақ ишара білдірудің бес тәсілін – қол қимылдарын, көз қарасын, дене қозғалысын, шаш қоюды пайдалануын және жүріс-тұрысты паш етеді. Кейіпкерлердің бас киімдері, олардың үстіндегі киімдер, аяқкиімдері, қару-жарақтары мен әшекейлері асқан шеберлікпен және дәлдікпен берілген. Ол үшін түрлі материалдар пайдаланылып, көпсатылы технология қолданылған. Жәдігерлердің биіктігі – 60 см. Мәдениет министрлігінің тапсырмасы бойынша оларды пекин операсы кейіпкерлерінің жәдігерлерін жасау жөніндегі «Юаньди» Студиясы (Тяньцзин қаласы) көрме үшін арнайы әзірлеген. Қытай мәдениетін, өнерін және пекин операсын жақсы көретіндерге сәлем беру үшін «Қытайдың тамаша елшілерінің» барлығы осы жерге, көрмеге жиналған.

 

 

 

 

Иран – Шығыстың інжу-маржаны. 2009

2009 жылғы 5-6 наурызда мұражай-қорықтың М.Горький көшесі, 59 мекенжайдағы ғимаратында «Иран – Шығыстың інжу-маржаны» көрмесі ашылды, оны мұражай-қорық пен Иран Ислам Республикасының Қазақстан Республикасындағы елшілігі ұйымдастырған болатын. Көрмеде сәндік-қолданбалы өнердің бірегей үлгілері, шығармашылығы Ираннан тыс жерлерге кеңінен танымал, көптеген шетелдік көрмелерге қатысқан, қазіргі заманғы ирандық суретші қыздар Шахла Маджубидің, Насрин Макхбуди Ноубардың, Махви Сохейлидің картиналары, кітаптар  назарға ұсынылды.

Оның салтанатты ашылуына Иран Ислам Республикасы елшілігінің мәдениет жөніндегі кеңесшісі Делавар Мухаммад Пур қатысты.

 

 

Үнді шеберлігінің кереметію. 2008

2008 жыл, 2 мамыр – 10 маусым (Горький көшесі, 59).

Үндістан вице-президентінің 2008 жылғы сәуір – мамыр айларында Қазақстанға жасаған сапарына байланысты «Мәдениет арқылы достық» бағдарламасы мен Үнді шәйінің Қазақстандағы фестивалі шеңберінде мұражай-қорықта Үндістан елшілігінің Үнді мәдени орталығы ұсынған «Үнді шеберлігінің кереметі» көрмесі (үнді зергерлік бұйымдары – «Калки» фирмасының алтыны мен бриллианттары, сәндік-қолданбалы өнердің қолдан жасалған ағаш, сүйек, тас, латунь бұйымдары, сондай-ақ текстиль (жапқыштар, үйлену тойылық көйлектер, сари) өткізілді.

Көрменің ашылуына «Трайкон эйвиди сейлюшенс» экспорттық компаниясының президенті Ашиш Дубэ мырза мен Қарағанды қаласындағы «Калки» сауда-тұрмыстық кешенінің директоры Тамара Владимировна Колдунова қатысты.

Үндістанның ең танымал бишілерінің бірі Прерана Шримали ханым жетекшілік ететін «Катхак» мәнеріндегі халықтық билер ансамблі мен Үндістандағы белгілі сазгерлермен жұмыс істейтін Падмани Ройдың басқаруындағы музыкалық топ бағдарлама аясында Өскемен және Зырян қалаларында болып, қайырымдылық концерт берді.

Пікірлер кітабынан:

«Тамаша көрме! Шығармашылыққа ынталандырады, шабыттандырады. Оксана мен Евгений Жуковтар. 10.05.2008 ж.»

«Көрмені ұйымдастырушыларға зор алғыс! Сіздердің энтузиазм мен зор жігерлеріңіздің арқасында бізге, қалалықтарға, Үндістанның бір үзігі шағын уақытқа болса да тарту етілді. Сәттілік тілейміз. Алда да табысты болыңыздар. 02.05.08 ж.»

Көрмеге 3700 адам келді. 251 экскурсия өткізілді.

 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Поиск прошедший индексацию в Яндексе

Статистика

Пользователи : 830
Статьи : 3019

Счётчики

 Top.Mail.Ru


Жарнама

Шығыс Қазақстан облыстық сәулет-этнографиялық және табиғи-ландшафттық музей-қорығының ресми сайтына кірушілердің барлығын шын жүректен құттықтаймыз


Күнделікті, келушілердің тапсырыстары бойынша Бейбітшілік көшесі, 29 мекенжайындағы музей ғимаратында Мемлекеттік Орыс музейінің залдары бойынша виртуалды экскурсия жүргізіледі. Михайлов сарайы (Санкт-Петербург). толығырақ>>



«Шығыс Қазақстан облыстық сәулет-этнографиялық және табиғи-ландшафтық музей-қорығы» КМҚК-ның даму ТҰЖЫРЫМДАМАСЫ...


Біздің музей өзінің экспозиция залдарына QR-кодтарды енгізді, олар витриналарда, киіз үй мен жекелеген жәдігерлердің жанында орналасқан. Бұл музейге келушілер мен экскурсия жасаушыларға ондағы жәдігерлермен өз бетінше танысуға, олар туралы ақпарат алатын тілді (әзірге қазақ немесе орыс тілдері, ал келешекте ағылшын тілін) таңдауға; танып-білгісі келетін объектіні өз қалауы бойынша таңдап, барынша толыққанды және нақты ақпарат алуға мүмкіндік береді. QR Museum сілтемесіне көшу …